Vi søker Teknisk SEO-konsulent

Søknadsfrist:
Vi vurderer søknader fortløpende

Arbeidssted:
Oslo

Publicis er en av Norges ledende byrågrupperinger med 200 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 85.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for «Power of One».

Hvem er du?

Vi ser etter deg som ønsker å jobbe med teknisk SEO, og ta eierskap til SEO-leveransen for utvalgte kunder i Publicis. Du vil koordinere tekniske SEO-tiltak på tvers av on-page, teknisk/utviklere og andre relevante fagområder. Du har erfaring med teknisk SEO eller drift/utvikling av nettsteder fra tidligere arbeid, og har et stort engasjement for å lære mer.

Hvem blir dine nærmeste kolleger?

Du kommer til å jobbe i teamet for Performance Marketing, som også innebærer betalte mediekanaler som betalt søk og sosiale medier. I Publicis jobber vi ikke i siloer, så du vil også omgås og samarbeide med noen av bransjens dyktigste markedsførere, teknologer, redaktører, innholdsprodusenter og kommunikasjonsrådgivere. Vi samarbeider også med vårt kontor i India med mange flinke spesialister. Her vil du få mulighet til å utvikle deg innenfor et viktig og attraktivt fagfelt.

Vi hjelper noen av landets største annonsører med å drive vekst gjennom smart bruk av media. Hos oss vil du få stor variasjon i arbeidsoppgaver. Dersom du synes det er spennende å jobbe opp mot mange ulike bransjer, og både lokale og internasjonale kunder som for eksempel ice, Gilde og Peugeout, så er dette en jobb for deg!

Hva skal du gjøre?

Du vil jobbe med kunder i Publicis, og være sentral i arbeidet med å utvikle og levere løsninger for økt relevans og effekt av SEO.

Kort fortalt skal du sørge for at våre kunder har så høy organisk tilstedeværelse som de kan ha, ved å:

  • Identifisere tekniske svakheter og andre ytelsesutfordringer ved kunders nettsider.
  • Jobbe med indeksering, ytelse utfordringer og andre tekniske problemer som kan påvirke synligheten i søkemotorene.
  • Være oppdatert på tekniske endringer fra søkemotorene mtp. bestepraksis, og gi råd om slike endringer.
  • Se muligheter, og foreslå endringer til nettsidenes struktur.
  • Kunne identifisere svakheter eller forbedringspotensialet på brukeropplevelse (UX) og Universell Utforming.
  • Sørge for at SEO-tiltak bli gjennomført av kundene på en effektiv måte.
  • Ha kontakt med, og bygge relasjoner med kunder og samarbeidspartnere.
  • Jobbe tett med kundeteamene for å utnytte synergier på tvers av nettside/SEO og digitale kanaler.
  • Bidra til å forenkle, effektivisere og automatisere våre arbeidsprosesser innen SEO.

Hvilke egenskaper, kompetanse og erfaring bør du ha for å søke denne stillingen?

  • 2+ års erfaring fra (teknisk) SEO. Bakgrunn/forståelse for nettsideutvikling, koding el.l. er en stor fordel. Vi tar også imot søknader fra nyutdannede med relevant kompetanse og interesse for SEO.
  • God kjennskap til HTML, CSS & Javascript, forståelse for Schema.
  • Relevante studier er en fordel, men relevant erfaring kan veie opp.
  • Forståelse for digitale kundereiser, A/B testing og optimalisering i digitale kanaler.
  • Erfaring med verktøy som Ahrefs, SEMRush, Google Search Console, Looker Studio (tidl. Data Studio), og crawl-verktøy som ScreamingFrog el.l.
  • Du har et ektefølt engasjement for teknologi og brukeropplevelse på nett.
  • Du er løsningsorientert, og evner å omsette behov til løsninger, og forklare essensen av det på en måte som alle forstår.
  • Stor forståelse for hele økosystemet som SEO er en del av.
  • Du er strukturert og nøyaktig i prosess og arbeid for å sikre kvalitet i en hektisk hverdag.
  • Du har gode samarbeidsevner og et ønske om å være en viktig del av et team som løser utfordringer for kunder og selskapet.

Hva kan vi tilby?

I Publicis vil du få en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor faglig engasjement og nyskapende ideer blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget. Vi har fokus på karriereutvikling, så din faglige og personlige utvikling er i førersetet. Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker om hvordan ting kan gjøres bedre, og dine tanker vil bety noe. Vi liker det flatt, så her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior-direktør. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Konkurransedyktige betingelser. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.

Send søknad

Spørsmål til stillingen tas med Jonas Helland; tlf 917 76 592

Søknader sendes HR v Beate Nybakken, beate.nybakken@publicis.no

Søknadsfrist: søknader vurderes fortløpende!

Publicis er en av Norges ledende byrågrupperinger med 200 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 85.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

Om Publicis

HER FINNER DU OSS

Apotekergaten 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA