Premiert case for Høyskolen Kristiania: Alle studier skal med

høyskolen kristiania
Media

Sølv i INMA Performance Awards 2020 i kategorien «Lead Performance»

Gjennom bransjens kanskje mest avanserte digitale annonserigg har vi oppnådd en fenomenal salgsøkning gjennom kraftig vekst i digitale leads. Med hjelp av teknologi, mediehåndverk, kontinuerlig kundesamhandling og god rådgivning bidro vi til fantastiske forretningsresultater.

Reklameplakat for kampanje for Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania har vokst til å bli en av de ledende utdanningsinstitusjonene i Norge, og har de siste årene fått over 80 forskjellige studier – alt fra akupunktur til 3D-design. Det har ført til rekord i antall søkere fem år på rad. Mye av veksten har vært drevet av en digital annonseringsrigg som er optimalisert til fingerspissene for å konvertere søkere til de mest populære studiene – flaggskipene.

Med den store bredden i studieutvalget vil videre vekst være avhengig av at vi også får kommunisert de nye og mindre studiene – til vidt forskjellige målgrupper. Dette krevde at digitalriggen måtte bygges om for å tilpasses disse nye målene, med spesielt fokus på å øke antall digitale leads  – og som følge av lavere budsjetter måtte vi klare dette til en betydelig lavere CPL (Cost per Lead).

Den nye digitalriggen ble omstrukturert med to fokusområder:

1.       Sikre annonsetrykk på tvers av studier via en egenutviklet løsning. Gjennom API-integrasjon mot Facebook trente vi algoritmene til å knytte de mest attraktive målgruppene opp mot de enkelte studiene. Denne løsningen fordeler annonsetrykk jevnere og holder CPL nede.

2.       Videre ekspanderte vi de allerede finpussede kjøpstaktikkene vi har brukt flere år på å utvikle. Dette gjorde vi ved å introdusere dynamiske annonser på tvers av alle digitale kanaler, noe som sørget for budskap med skreddersøm til ulike målgrupper basert på posisjon i kjøpsreisen og med løpende A/B testing.

Den nye annonseringsriggen har levert strålende resultater!

I løpet av kampanjen økte antall søknader langt over målsetting, og hele 70 % av økningen kan attribueres til den digitale riggen. Antallet digitale leads økte med 50 prosent – selv med et betydelig lavere budsjett. Målet om jevn fordeling på tvers av studier ble også nådd.


Premiert case

Sølv i kategorien Lead Performance under INMA Performance Awards 2020.

Utfordring og mål

Løsning

Resultater

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER