
Nucleus slår seg sammen med MSL og blir en del av Publicis
Nucleus og Publicis MSL vil i løpet av første kvartal 2026 gå sammen under navnet Publicis Nucleus. Med det styrker Publicis Norge sin satsning innenfor strategisk kommunikasjon.
– Vi tar med oss 30 års historie som byrå og bygger videre på alt vi står for, nå med enda flere ressurser og fagmiljøer i ryggen. Vi gleder oss skikkelig til å utvikle oss videre som del av et av Norges fremste kommunikasjonshus – og bli enda bedre kjent med de fine folka i Publicis, sier Anette Jamtvedt, byråleder i Nucleus og påtroppende byråleder for Publicis Nucleus.
– Her skal vi rendyrke det vi er gode på – strategisk kommunikasjon, PR og innhold – samtidig som vi får tilgang til ressurser og kompetanse gjennom Starcom, Kitchen og Foundry som gjør at vi kan levere enda mer helhetlige løsninger til kundene våre. Ambisjonen vår er å skape et av Norges ledende strategiske PR- og kommunikasjonsmiljøer, sier Jamtvedt.
Det nye sammenslåtte Publicis Nucleus vil bli et av landets ti største byråer innen PR og kommunikasjon målt i byråinntekt.
10. Oktober - 2025
Slår seg sammen: Peder Mittet, CEO i Publicis Norge, Anette Jamtvedt, byråleder i Nucleus og Axel Revheim, styreleder i Nucleus.

Tverrfaglig kraft i norsk marked
Med sammenslåingen teller Publicis over 190 ansatte fordelt på Publicis-byråene Kitchen, Starcom, Foundry og Nucleus.
– Med Nucleus får vi solid strategisk kommunikasjonskompetanse og bransjekompetanse som utfyller MSL og vårt eksisterende tjenestetilbud. Dette gir oss en enda sterkere posisjon i det norske markedet, både innenfor PR spesifikt og tverrfaglig ved at Nucleus nå blir en del av «Power of One», sier CEO i Publicis Norge, Peder Mittet.
Mittet beskriver sammenslåingen som strategisk riktig og et stort steg i Publicis sin satsing på PR og strategisk kommunikasjon.
– Dette er et viktig område hvor vi lenge har ønsket å styrke oss. Nucleus kommer inn med kompetanse, 30 års historikk, et godt renomme og gode resultater. Dette vil komme alle våre kunder til gode, og vi ser frem til å i enda større grad utfordre de ledende aktørene i markedet for PR-tjenester, sier Mittet.
Investerer i teknologi og AI
Nye teknologiske muligheter og da særlig KI påvirker både etterspørselen og byråenes tjenestetilbud, peker styreleder i Nucleus, Axel Revheim på:
– Skal man lykkes som byrå og levere verdi og resultater i vår del av bransjen, kreves det betydelige investeringer i teknologi, verktøy og kompetanse. Som en del av Publicis er vi trygge på at vi alltid vil ligge i front av utviklingen, sier Revheim.
Den formelle sammenslåingen gjennomføres etter planen i løpet av første kvartal 2026, og Nucleus flytter samtidig inn i Publicis' lokaler i Apotekergata 12 i Oslo.

For mer informasjon, kontakt:
Peder Mittet
CEO, Publicis Norge
Mobil: 957 73 069
E-post: peder.mittet@publicis.no
Anette Jamvedt
Byråleder, Nucleus
Mobil: 938 56 352
E-post: aja@nucleus.no
