Four professionals (3 men, 1 woman) posing outdoors in front of a building.

Publicis lanserer nytt byrå rettet mot SMB-markedet

En av Norges ledende byrågrupperinger, Publicis, lanserer denne uken et nytt byrå rettet mot små og mellomstore vekstbedrifter.

Det nye performance byrået, som heter Publicis Performics, er satt opp for å møte de unike behovene til mindre kunder, gründere og nettbutikker.

21. Oktober - 2025

Peder Mittet, CEO i Publicis Norge - Camilla Halleraker, byråleder i Publicis Media og Publicis Starcom - Einar Karlsen, Commercial Lead, Publicis Performics - Endre Bodahl, Performance Lead, Publicis Performics

- Med denne nysatsingen ønsker vi å gi SMB-kunder tilgang på kvaliteten som normalt er forbehold de største og mest ressurssterke kundene, - i en enklere modell.

Mens Starcom er vel etablert som et av de ledende for mellomstore- og store norske og globale kunder, er Performics skreddersydd for behovene i SMB-markedet, sier Camilla Halleraker som er leder for Publicis Media og Publicis Starcom.

Det er to kjente Publicis profiler som sammen skal lede satsingen. Einar Karlsen som Commercial Lead, og Endre Bodahl som Performance Lead.

- Vi ser på oss selv som et gründermiljø som skal utfordre. Det som skiller Publicis Performics fra andre byråer er enkelheten. Kunden får både media og innhold på ett sted, gjennom ett kontaktpunkt, og modellen er slik at vi lykkes først når kunden lykkes, sier Einar Karlsen som er Commercial Lead i Publicis Performics.

Samtidig som dette er en oppstart i Norge, bygger man på en sterk posisjon i andre markeder. Performics har et sterkt globalt nettverk. I tillegg vil Performics lene seg på hele Publicis-huset her i Norge.

- Vi har gjort grundig forarbeid for å forstå kundene. I en travel hverdag med mange løsninger og plattformer er det vanskelig å få oversikt og treffe smarte valg. Publicis Performics gjør det kompliserte enkelt og effektivt, og vi vil bli evaluert på konkrete resultater.

- Så langt har vi fått god tilbakemelding på kombinasjon av fagkompetanse, smarte løsninger innenfor AI og vår betjeningsmodell. Hos oss vil kunden få hjelp til alt fra mediekjøp og sosiale medier, til reklameproduksjon, SEO og støtte med CRM-data – uten at det føles overveldende, sier Endre Bodahl som er Performance Lead i Publicis Performics.

Nylanseringen er et ledd i en omfattende vekstplan med flere offensive grep fra Publicis-huset i Apotekergaten.

- Markedet er i endring, og vi ser hele tiden etter muligheter for å utvikle tilbudet. Tidligere i år lanserte vi Publicis Foundry som jobber med kundeopplevelser, for et par uker siden ble det kjent at vi slår sammen MSL med Nucleus - og nå lanserer vi Publicis Performics. Jeg er sikker på at Performics med Einar og Endre i spissen vil bite godt fra seg, både alene og ikke minst sammen som en del av Power of One, avslutter Peder Mittet som er CEO i Publicis i Norge.

A white square sign displaying "PUBLICIS" on a brick building with decorative columns.

FOR MER INFORMASJON:

Einar Karlsen: 926 50 506

Endre Bodahl: 977 27 494

Peder Mittet: 957 73 069