Bertel O. Steen og Stellantis har valgt Publicis Kitchen som sitt nye reklamebyrå.

Bertel O. Steen har fra før media gjennom Publicis Starcom.

Januar 2024

Flyte – Du er ikke en fisk

Norge har verdens nest lengste kystlinje, og hvert år er det nesten like mange som drukner som dør i trafikken. Likevel fantes det ingen nullvisjon for drukning, slik det gjør i trafikken. Helt til Flyte og Publicis lanserte kampanjen “Du er ikke en fisk” sommeren 2023.

Julegaven som ble levert bitte lille julaften, inneholder Stellantis merkene Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Opel, og Peugeot.

– Vi er veldig stolte over at Publicis Kitchen vinner Stellantis sin tillit. Vi gleder oss til å bidra til vekst og salg på kort sikt, og til å utvikle hele åtte kjente og store merkevarer over tid, sier Odd Rune Farsund, byråleder i Publicis Kitchen.

I tillegg til det strategiske og kreative tankegodset, vektla Markedsdirektør Stine Hellem og teamet hennes, byråets kapasitet, og solid prosjektledelse med struktur og evne til å ivareta og håndtere mange parallelle oppgaver på tvers av flere merker og målgrupper.

– Etter en konkurranse i høst med mange sterke byråer gleder vi oss til å starte opp samarbeidet med Publicis Kitchen. I dagens tøffe marked er vi overbevist om at Publicis Kitchen er det rette byrået for å bygge åtte differensierte og sterke merkevarer sammen med oss i Stellantis. I tillegg blir det spennende å se hvilken effekt vi sammen klarer å få ut av Power of One, sier Stine Hellem, Markedsdirektør i Stellantis.

– Vi synes det er ekstra fint at Stellantis, som oss, vektlegger struktur og god prosjektledelse. Det er gjerne ikke god prosjektledelse som vinner pitchen, men det er nok ofte mangel på det som gjør at byråer taper kunden, sier Karoline Nybakk, Director Operations

Teamet som skal jobbe med Stellantis fra Publicis Kitchen vil bestå av Håvar Sesseng, Thomas Askim og Hans Martin Rønneseth på tvers av porteføljen, mens Eileen McCready, Therese Røkke og Kamilla Haugli vil få ansvar for å følge opp løpende oppdrag fra de tre markedssjefene Kathinka Grundseth, Lars Mollerud og Joachim Ellingsen.

– Etter en i overkant spennende høst er vi endelig klare for å skru på tenningen og komme i gang. Med en portefølje som skal treffe alle deler av både personbil- og varebilmarkedet er det nok av spennende oppgaver å ta tak i. Heldigvis har vi et bredt og bunnsolid team som står klare, dette gleder vi oss til, sier Håvar Sesseng, rådgiver i Publicis Kitchen.

Teamet i Pubicis Kitchen kommer til å jobbe i tospann med kollegaene i Publicis Starcom.
– Vi har en lang relasjon og et tett samarbeid med Bertel O. Steen på mediebyråsiden, og det å nå få et større ansvar for helheten på Stellantis-merkene er en fjær i hatten. Dette åpner for en rekke muligheter i samarbeidet, både når det gjelder å skape bedre løsninger og jobbe smartere. Vi ser at stadig flere kunder søker helhetlige løsninger slik vi har rigget oss for med Power of One, og det er stas å kunne regne Stellantis sine åtte bilmerker blant dem, sier Peder Mittet som er leder for Publicis i Norge.

Fra venstre: Håvar G. Sesseng (Rådgiver), Eileen McCready (Prosjektleder), Stine K. Hellem (Markedsdirektør), Karoline Nybakk (Director Operations), Thomas Askim (Kreatør), Kathinka Grundseth (Markedssjef), Joachim Ellingsen (Markedssjef), Hans Martin Rønneseth (Kreatør), Lars Mollerud (Markedssjef)