Møt Jesper Hammer, nyansatt i Publicis

26. september 2022

Jesper beskriver seg selv som en fremoverlent, kreativ og blid gutt som liker å jobbe med flinke folk. I jobbhverdagen ønsker han seg ansvar, tillit og at ting skal gå fort. Nå har han trådt inn i rekkene blant Publicis Norge sine unge lovende.

- Her er det mange muligheter for den som er nysgjerrig og fremoverlent.

Vi møter Jesper i Publicis-husets kjøkken for å bli bedre kjent med Adops og Martech-rådgiveren. Han forteller om den perfekte helgen - tilbrakt blant gode venner ute på byen - og den optimale jobbhverdagen, med god stemning på kontoret og et team som jobber for at alle skal lykkes.

- Det skal helst være et miljø hvor det er trygt å tenke annerledes og komme med nye tanker og ideer, hvor ingenting er for dumt å spørre om.

Jesper har en Master i Strategic Marketing Management fra BI og erfaring som Supervisor i Ipsos og Growth Hacker i Storebrand. Han er flink til å se sammenhenger i tall og benytte sammenhengene til å finne kreative og innovative løsninger - ekspertise som ga Jesper mange valgmuligheter da han søkte mot nye beitemarker. Jesper valgte Publicis Norge.

- Jeg var ute etter et sted der jeg kunne utvikle kompetansen min innenfor flere deler av markedsføringsfaget. Jeg ønsket meg litt av den farten og spenningen som jeg har hørt dere har i byråbransjen , også ønsket jeg å jobbe med store merkevarer.

Jesper smiler foran Publicis-resepsjonen

Det første som gjorde inntrykk på Jesper da han kom til sin nye arbeidsplass var kjøkkenet med egen kokk som laget lunsj hver dag. Det andre var hvor lett alle var å snakke med.

- Alle var utrolig imøtekommende og nysgjerrige! Her kan man like lett komme i samtale med sjefen for reklameavdelingen som en planner i media.

Rådgiveren skryter av den lave terskelen i Publicis-huset.

- Folk blir glade når man kommer med spørsmål. Den typen lav terskel er viktig for at vi skal kunne lære så mye som mulig av hverandre, og spesielt for en nyansatt med mange spørsmål.

Jesper la også merke til hvor mange av de unge kollegene som satt på mye ansvar.

- Her får du ansvar i takt med læreviljen og tillit til å utforske selv. Jeg har bare jobbet her i to og en halv uke men jeg gleder meg til å jobbe mer på tvers.

Han forteller at han klør i fingrene etter å lære mer fra de mange fagmiljøene på huset.

- Men aller først må jeg bli skikkelig god på det området jeg jobber innenfor nå. Heldigvis har jeg allerede fått min første kunde, og jeg lærer utrolig fort her.

Rådgiveren mener at Publicis kan være overveldende for den nysgjerrige.

- Det er så mange muligheter for oss som er lærevillige, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg har lyst til å lære mer om kreativitet i reklame, hvordan en setter opp kampanjer, og så mye mer.

Når vi insisterer på et innspill om hvordan Publicis kan bli enda bedre påpeker Jesper at han ikke har jobbet her lenge.

- Men her har vi så mange muligheter til å lære av hverandre at vi rett og slett må bli enda flinkere til å spre kompetansen og ta til oss kunnskapen kollegaene sitter på.

Vi spør Jesper om hvordan han kan bidra til akkurat det.

- Jeg kommer rett fra skolebenken med bakgrunn fra analyseselskap og et stort finanskonsern. Min plan er å komme hit som et friskt pust med nye idéer og stille gode spørsmål om etablerte prosesser. Kanskje kan det bidra til at vi ser nye muligheter i hvordan vi gjør ting.

Til slutt vil Jesper gi et tips til de som vil jobbe på Publicis-huset.

- Sett dere inn i bransjen og ikke vær redde for å sende inn en søknad, om du så er på første året av en bachelor eller femte året av en master. Her har vi behov for alle typer folk, så det lønner seg med en fot inn.

Nye inntrykk

Nye muligheter

Jesper Hammer smiler til kamera foran sort bakgrunn

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA