Nysgjerrig på hva vi har jobbet med før?

Utforsk alle kundecasene våre eller velg et tjenesteområde.

The Climate Changed Logo

Når klimaet får føkke med logoen, da har det gått for langt!

Les mer

Art, Poster, Cartoon

I år fikk vi æren av å lage profilen til Gullblyanten 2024 (eller var det 2023?)

Les mer

Caser

Illustrasjon av mann med fiskehode, bilde

Med glimt i gjellene minnet vi folk om viktigheten av å ha respekt for vannet – resultatet ble en nasjonal nullvisjon for drukning!

Du er ikke en fisk!

Les mer

Heldigvis er ikke dette en søppeldunk

Les mer

Caser

Det siste året har Publicis bygget opp et selvstendig produksjonsmiljø med produsenter, regissører, motion designere og fotografer. Her er noe av det gjengen produserte for kundene våre i 2022.

Showreel

Les mer

Det siste året har Publicis bygget opp et selvstendig produksjonsmiljø med produsenter, regissører, motion designere og fotografer. Her er noe av det gjengen produserte for kundene våre i 2022.

Showreel

Les mer

Er egentlig Warholm raskest? Det ville Elkjøp finne ut. I «Tech-en» settes selveste Warholm opp mot de raskeste teknologi-produktene du finner på Elkjøp. Hvem er raskest til å lage smoothie? Hvem tørker en skjorte kjappest?

Elkjøp: Warholm

Les mer

Flyruten mellom Trondheim og Oslo er en av Europas mest trafikkerte flyruter, og nordmenn flyr mest innenriks av alle land i Europa. Vi kom derfor opp med ideen om å gi flypassasjerene en tydelig påminnelse når de titter ut flyvinduet.

Reis klimasmart

Les mer

De første elektronikkbutikkene, som i dag går under Elkjøp, hadde sin oppstart 1962 og siden den gang har de produsert et rikholdig arkiv med reklame.

Elkjøp 60 år

Les mer

En hånd tæpper bankkortet på en kortautomat

MSL var med på lanseringen av BankAxpet sitt nye ord og kampanje for kontaktløs betaling: «Tæppe».

Jakten på nyordet: Tæpping

Les mer

Hvert år forekommer det et høyt antall ulykker på sjøen, men mange får heldigvis hjelp gjennom Telenor Kystradio. Tjenesten sørger for at katastrofale følger unngås i en lang rekke ulykkestilfeller. Likevel spør mange seg fortsatt om hva Telenor Kystradio egentlig er og hvilken verdi tjenesten gir.

Høyrelevant bølgevarsling

Les mer

Oslo har så mange opplevelser å by på - og som oftest bruker folk Ruter for å komme seg dit det skjer. Vi bygde derfor en opplevelsesutforsker hvor Oslos befolkning kunne utforske det byen har å tilby.

Ruter tar opplevelsene tilbake

Les mer

Stiftelsen Rettferd for Taperne jobber for å skape mer oppmerksomhet rundt de aller mest utsatte i samfunnet. Vi lagde en litt annerledes film som viser hvordan mobbing kan føles. Filmen ble spredd på sosiale medier med massiv respons og ble plukket opp av en Emmy-vinnende regissør i USA.

Stiftelsen Rettferd

Les mer

Meny har Norges største utvalg av mat. Derfor ville vi minne folk på hvor viktig det er å ha mye å velge mellom. For tenk om det bare fantes én…. låt?

MENY

Les mer

I samarbeid med Advokatforeningen lanserte vi Mekling.no, en samleportal for landets sertifiserte meklere.

Advokatforeningen/Mekling.no

Les mer

Da Covid-19 rammet verden satt en liten norsk startup med en av løsningene på hvordan vi skulle håndtere pandemien. Utfordringen var at nærmest ingen visste om hverken selskapet eller produktet. EpiGuard produserer EpiShuttle i Fredrikstad hos Eker Design. Produktet er en voksenkuvøse for sikker isolasjon og transport av pasienter.  

EpiGuard

Les mer

Selv etter årevis med holdningskampanjer kaster folk fortsatt sigarettsneiper og snus på bakken. Vi skiftet fokus til en helt annen målgruppe…

Naturvernforbundet

Les mer

Bygger du billig, har du råd til flere ting enn byggevarer. Og folk liker jo å kjøpe flere ting enn bare byggevarer.  

Byggmax

Les mer

Vet du hvordan det føles å gå på do i full offentlighet? 1 av 3 har det sånn hver eneste dag. De har ikke noe valg. Vi ville gi folk et inntrykk av hvordan dette føles. Derfor installerte vi en «Glo-do» på Storo Storsenter. Prosjektet var utført for å vise frem Domestos sitt samarbeid med Unicef.

«Glo-do» på Storo

Les mer

Møt Cheesy Cheeeese. Den nye burgeren fra Burger King som ikke er en cheeseburger, men en cheeeeeeeeeeeeseburger. Så mye ost at vanlig rettskrivning ikke strekker til for å beskrive den.

Burger King Cheesy Cheeeese

Les mer

Da vi skulle lansere Spicy Whopper kunne vi ikke gjøre dette uten å advare om at den er som navnet tilsier – spicy. Dette gjorde vi ved å vise frem ulike reaksjoner du kan få om du spiser den. Overdrevent? Prøv selv og finn det ut.

Burger King Spicy Whopper

Les mer

Banner for Stalltips-kampanjen til Rikstoto

Kan folk som ikke har interessere for hest bli interesserte i å spille på hest? Her er caset om Rikstoto sin lansering av Stalltips.

Stalltips

Les mer

Da Burger King skulle åpne en ny restaurant i Oslo Lufthavns ankomstområde ønsket de selvfølgelig økt trafikk og salg. Alt var klart for lansering - bortsett fra én ting: Ingen av de reisende visste at de hadde åpnet!

The Whopper has Landed at Oslo Airport

Les mer

Reklameplakat for kampanje for Høyskolen Kristiania

Gjennom bransjens kanskje mest avanserte digitale annonserigg har vi oppnådd en fenomenal salgsøkning gjennom kraftig vekst i digitale leads.

Alle studier skal med

Les mer

40% av befolkningen planlegger å pusse opp badet. Hadde de samlet seg, ville de blitt Norges største politiske parti. Møt dem i Debatten i kveld!

Bademiljø

Les mer

Fretex ønsket å motivere og inspirere til å gi bort brukt til jul, og inviterte derfor bandet No. 4 til å holde en julekonsert i en av butikkene. Det var bare én liten hake: Alt av instrumenter, klær og scenerekvisita måtte finnes hos Fretex.

Fretex Gjenklang

Les mer

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER